Kreatywne metody poszukiwania pracy w Warszawie

Kreatywne metody poszukiwania pracy w Warszawie

Poszukiwanie pracy w Warszawie wymaga dużo motywacji, a także kreatywnych sposobów. Dzięki temu możliwe jest wyprzedzenie innych kandydatów i polepszenie swojej samooceny. Znalezienie wymarzonej pracy sprawia, że człowiek wzmacnia swoją pewność siebie. 

Jak efektywnie poszukiwać pracy w Warszawie?

Osoby, które poszukują pracy w Warszawie, powinny skoncentrować się na zrobieniu dobrego wrażenia na potencjalnych pracodawcach, a także stworzeniu marki osobistej. Nie wystarczy tylko wysyłanie CV oraz listów motywacyjnych. Wśród najbardziej kreatywnych sposobów na poszukiwanie pracy w Warszawie, można wyróżnić:

  • branie udziału w szkoleniach, organizowanych przez firmy w ich siedzibie,
  • korzystanie z różnych serwisów branżowych w Internecie,
  • dbanie o swój wizerunek w mediach społecznościowych,
  • aplikowanie nawet do tych firm, które nie prowadzą rekrutacji,
  • branie udziału w systemie poleceń pracowniczych,
  • tworzenie CV w formie video

Warto zaznaczyć, że niektóre działania, takie jak publikowanie swoich zdjęć z imprez lub zbyt wielu kompromitujących ujęć mogą spowodować efekt odwrotny od zamierzonego, a pracodawca wybierze inną osobę. W XXI wieku pojawiło się wiele przykładów, które wiążą się z kreatywnym poszukiwaniem pracy. Przykładowo, bezrobotny marketingowiec, zdecydował się na stworzenie billboardów i wywieszenie ich w różnych miejscach miasta. Inny kandydat do pracy zdecydował się na przesłanie swojego CV w formie video, tradycyjną pocztą do firmy. Dzięki temu potencjalny pracodawca odebrał osobiście paczkę i zainteresował się pracownikiem. Inny mężczyzna poszukujący pracy zdecydował się na to, aby stanąć z tabliczką z ogłoszeniem na ulicy i czekać na oferty. Okazało się, że po trzech godzinach złożono mu kilka ofert. 

Niekonwencjonalne metody działania a sukces

Poszukując pracy w Warszawie, warto zacząć od metod tradycyjnych, a w razie niepowodzenia można zdecydować się na metody kreatywne. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie sukcesu i zadbanie o swoją pozycję na rynku pracy. W tym celu można także wykorzystać zupełnie inne sposoby działania, na przykład stworzyć własną stronę internetową, która będzie wirtualną wizytówką przesyłaną wraz z CV. Dobrym pomysłem jest także stworzenie ulotek lub plakatów, które będą promowały kandydata do pracy. Takie ulotki zdecydowanie zrobią wrażenie na wielu pracodawcach, zwłaszcza jeśli dany kandydat poszukuje zatrudnienia w branży kreatywnej, na przykład w marketingu, grafice lub PR. Tak naprawdę każdy sposób prezentacji samego siebie może być lepszy niż działania tradycyjne, czyli wysyłanie CV i listu motywacyjnego. Spore znaczenie ma także zadbanie o relację z obecnym pracodawcą, ponieważ może on stworzyć referencje i postarać się o dobrą opinię na temat podwładnego. Dzięki temu, że ktoś ceni pracę podwładnego, możliwe jest uzyskanie wizerunku osoby sumiennej i zaangażowanej w swoje obowiązki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Nowy smartfon – co powinieneś wiedzieć?

Smartfony to obecnie najpopularniejsze urządzenia służące nam do szeroko rozumianej komunikacji. Niestety są one bardzo wrażliwe na wszelkiego rodzaju uszkodzenia,...

Zamknij