Najpopularniejsze viralowe reklamy 2017 roku

Najpopularniejsze viralowe reklamy 2017 roku

Viral to intrygujący, krótki filmik, który jest na tyle interesujący, że jest szybko rozsyłany przez coraz większą liczbę użytkowników internetu. . Z uwagi na sposób rozchodzenia się virali w internecie, przypomina ona epidemię, dlatego też reklama viralowa często nazywana jest marketingiem wirusowym. Twórcy marketingu szybko zauważyli, że viral nosi sam w sobie możliwość wykorzystania go w promocji towarów, usług lub sposobu zachowania. Twórcy reklam viralowych wykorzystują w swojej twórczości podstawowe ludzie emocje – strach, złość, zaskoczenie, rozczulenie lub radość. Nie zawsze emocjom towarzyszy jednak poziom tych filmów.

W Polsce w 2017 roku najpopularniejszą reklamą viralową była reklama platformy Allegro pod wspólną nazwą ” Czego szukasz w święta”.

Przedstawiające starsze osoby uczące się języka angielskiego, oczywiście za pomocą słownika zakupionego poprzez Allegro po to, by móc w okresie świąt spotkać się z rodziną przebywającą za granicą. Popularność tej reklamy w internecie skłoniła jej producentów do publikacji virali w telewizji a ich ocena konsumencka była bardzo wysoka. Niemniej emocji wzbudziła internetowa kampania firmy Netflix „Kto bogatemu zabroni” oraz reklama Whisky realizowana przez Dawida Podsiadło. Uwagę w 2017 roku zwróciła także przeniesiona następnie do telewizji reklama piwa marki Żywiec pod nazwą ” Zywiec – chce się Ż”. Reklama ta pozostała z Polakami do dzisiaj.

Do najpopularniejszych reklam viralowych 2017 roku za granicą zaliczyć można reklamę Fundacji Save the Children ukazująca jak rok z życia dziecka może zmienić tocząca się wojna.

Z reklam viralowych chętnie korzystają duże koncerny. Oceniając najpopularniejsze viralowe reklamy 2017 roku nie sposób przejść obojętnie obok filmiku koncernu IKEA „Simply brilliant”.

Także znane marki programów telewizyjnych wykorzystują virale do poprawienia oglądalności. Bardzo często taki sposób wykorzystują reklamodawcy w Stanach Zjednoczonych. Jedną z najlepszych w 2017 roku była reklama ” Ulicy Sezamkowej „.

Podsumowując reklamy viralowe początkowo kierowane do ograniczonej liczby odbiorców internetowych przeniosły się wraz z czasem do telewizji, a obecnie spotykamy je często na ulicach miast.

Warte uwagi kampanie promujące historie Polski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Biało-czerwone łzy nieba

1 sierpnia 1944 roku dzielnice okupowanej Warszawy spłynęły krwią. Setki zaciśniętych pięści zostały wzniesione ku zachmurzonemu niebu w dramatycznym akcie...

Zamknij