Rola obrazu w reklamie

Rola obrazu w reklamie

Z reklamą mamy do czynienia wszędzie. Pojawia się nie tylko w telewizji, radiu, internecie, czy prasie, ale także na ulicy. Wielkie bilbordy reklamowe są obecne przede wszystkim w dużych miastach, jednak w mniejszych miejscowościach też ich nie brakuje.

Czemu służy reklama?

Głównym celem reklam jest popularyzacja produktów, usług, czy wizerunku. Korzystają z niej ludzie w każdej dziedzinie, w której liczy się rozpoznawalność. Jest używana przede wszystkim do celów handlowych, bo towar znanej firmy staje się atrakcyjniejszy. Obecność reklamy jest jednak ważna także dla zwiększenia zainteresowania wydarzeniami różnego typu; takimi jak na przykład: premiery filmowe, koncerty, wydarzenia sportowe, czy eventy kulturalne.

Reklama jest głównym sposobem na zyskanie rozgłosu, a bez tego firma nie istnieje. Właśnie dlatego reklam jest tak dużo i są tak istotne.

Jak stworzyć reklamę, by przyniosła efekt?

Reklama ma na celu przedstawić produkt w jak najkorzystniejszy sposób. Należy zatem unikać opowiadania o ewentualnych wadach. Potencjalny klient ma sądzić, że to, co oferujemy jest idealne, nie może mieć wątpliwości, czy wybrać naszą firmę, czy jednak inną. Dobra reklama mocno podkreśla zalety oferowanego przedmiotu (czymkolwiek by nie był). Często też wykorzystuje się porównywanie swojego produktu, do innych (bez podawania ich nazw. Taki zabieg jest niedopuszczalny), w celu jeszcze silniejszego uwydatnienia plusów swojej oferty.

Ponieważ reklam jest bardzo dużo trzeba zadbać, by nasza została zauważona. By się wyróżnić dobrze jest użyć zaskakującego, ciekawego tekstu. Jednak ten sposób najlepiej sprawdza się w reklamach radiowych, mniej telewizyjnych. Na bilbordach to nic nie da.

Dzieje się tak dlatego, że bilbord musi przykuwać wzrok. Żeby przeczytać zamieszczone na nim hasło najpierw trzeba go w ogóle zauważyć. W tym celu wykorzystuje się obraz. Tak samo działa każda reklama, w której obraz jest obecny. Szybciej zauważamy coś ciekawego w zdjęciu czy ruchomym obrazie na telewizorze niż w wypowiedzi, czy napisie.

Dobra reklama musi mieć wyraźną, oryginalną grafikę, która będzie się wyróżniać i przyciągać uwagę, bo wzrok jest zmysłem, który reaguje najszybciej i to obrazy ludzki mózg zapamiętuje najlepiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Największe wystawy fotografii w roku 2019 – co warto obejrzeć?

Fotograficzny kalendarz 2019 Nadszedł rok 2019, a wraz z nim nowe, emocjonujące wydarzenia kulturalne z zakresu fotografii. Te największe, związane...

Zamknij